9 september 2018

Kan det vara nickelallergi?

Nu har jag haft problem med utslag, eksem och irritation på mitt ringfinger i över en månad. Min förlovningsring sitter tight som sjutton och jag trodde (tror?) irritationen kom på grund av att jag slarvade med att torka ordentligt torrt under ringarna efter jag tvättat händerna.. Att det berodde på fukt och det bildades svamp..

Nu har jag torkat ordentligt ett tag men det blir ingen bättring. Har klåda, stickningar och eksemen går inte ens bort med kortisonsalva. Nu har jag varit utan förlovningsringen några dagar men det blir inte bättre. Får inga märken där vigselringen sitter..? Vigselringen är i vitt guld och förlovningsringen i rött. Jag börjar fundera om det är nickelallergi.
Har inte haft några andra smycken på länge nu så jag kan tyvärr inte säga att jag reagerar på andra ställen.

4 kommentarer:

  1. Jag tänker att om det skulle vara nickelallergi så tror jag att lillfingret och långfingret också skulle bli irriterat där ringen ligger emot? Drygt att inte kunna ha ringen på.. :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja.. Det är därför jag är lite tveksam, borde ha spridit sig.

      Radera
  2. När jag fick nickelallergi fick jag utslag över hela kroppen.
    Känner av mynt/nycklar snabbt om jag håller i handen till exempel så det kan du testa. :) /Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller i nycklar dagligen och känner ingenting så det är antagligen inte det.. Tack för svar :)

      Radera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)