16 september 2018

Shopping från vinmässan

Vi blev lite besvikna det här året.
Vår favoritutställare var inte med i år, Birgittas matbod från Öland (dom har varit med alla år hittills). Vi har alltid köpt massa goda ostar, senaper, marmelader och korvar därifrån, en riktig favorit.

Men men, vi hittade lite smått och gott från andra utställare 😋
Det stod skålar med chips utställda och jag verkligen mosade i mig, såå sjukt goda! Vi kunde inte ens gissa vilken smak det var.
Mr. Engström raggade upp en brutta och fick köpa en påse då fick vi reda på att smaken var tryffel. Hade aldrig kunnat tänka mig att jag skulle tycka om dom men det var verkligen dom godaste chips jag någonsin smakat!
12-årig grottlagrad ost 🧀. Den var underbart god. Köpte en bit till oss och en till mina parents :)
Chokladkakor från Pralinhuset 🍫

4 kommentarer:

  1. Tack för den goda osten.pappa

    SvaraRadera
  2. Sundbyholms Kött & Fisk i Västerås säljer produkter från Birgittas Matbod :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ligger den i saluhallen? Där har vi nämligen sett produkter från Birgittas matbod förut. Men inte min favoritsenap :(

      Radera
  3. Ja, det finns i saluhallen, sen en gårdsbutik- Brunnby Gård, ligger en bit bort från Flygplasen. Brunnby Gård
    725 97 Västerås

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)