15 oktober 2018

Praktiska moment i utbildningen

När jag gick på Vård och omsorgscollege i Sala hade vi praktiska moment i en av kurserna. Vi tränade på HLR, pulstagning, blodtrycksmätning, lyftteknik och olika övningar i vårdsäng samt matning. Nu när jag har fått praktikplats inser jag att det var väldigt länge sedan jag gjorde detta (år 2016) och behöver lite mer träning.
Jag kontaktade min skola och fick veta att jag har två nya moment att öva på innan praktiken, venprovtagning på dockarm och insulingivning skall jag göra på torsdag. Just venprov är jag väldigt nervös inför men det skall bli spännande att testa. Förhoppningsvis kommer jag träffa en del patienter som ger sin tillåtelse att en student får träna och lära :)

Det jag gjorde 2016 får jag läsa på om igen och uppdatera mig lite så jag inte är helt grön nästa vecka..

1 kommentar:

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)