16 oktober 2018

Punktering x2

Det har varit dåligt med luft i två av däcken på Cate's vagn ett bra tag nu, då blir den tung och svårstyrd. Igår när Mr. Engström kom hem gick vi ner till bilen och drog i gång kompressorn och fyllde däcken. En stund senare insåg vi att vi fyllt dom för mycket för ett av däcken sprängdes, fy fan vad det lät! Tre jättehöga smällar, Cate blev livrädd och jag trodde kriget hade kommit till stan. Jag beställde en ny slang i morse och har vi tur kommer den redan imorgon.

Mr. Engström lämnade Cate idag så jag fick ta cykeln och hämta henne. Hon har gått hem en gång men det kan jag inte ta för givet att hon orkar. Jaja, jag hoppar upp på cykeln och inser att det är typ punka på den också, framdäcket blir alldeles platt av min tyngd. Jag ledde cykeln till förskolan men på hemvägen cyklade jag faktisk, trots Cate's extratyngd. Det funkade men jag kände fälgen i backen, hehe.. Får se hur jag gör imorgon vid hämtning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)