20 november 2018

Bara tre dagar kvar av praktiken

Idag har varit en bra dag men tyvärr lite för lugn. Dom första kontrollerna togs kl. 20, då kan man snacka om lugnt! Vårt team hade bara äldre patienter som inte krävde så mycket. För att jag skall få ha samma patienter imorgon skall jag gå med samma undersköterska som idag, kul :)

En halvtimme innan vi slutade fick vi ett akutlarm, det betyder att patienten blir nedskjutsad till oss (annars måste vi alltid gå och hämta patienter från olika avdelningar). Vi stod i korridoren i full mundering med förkläden och handskar men trots akutlarm dröjde det ett bra tag innan patienten väl kom.

Idag fick jag lämna en patient på operation, shit vad stort det var där.

EKG-maskin:
Nej nu måste jag gå och lägga mig, klockan ringer 05.45. Dom sista dagarna går jag 7-15.30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)