3 november 2018

Helgpraktik

Idag skulle jag praktiserat kl. 13.30-21.30 och imorgon kl. 7-15.30 men febern kom tillbaka inatt och på morgonen mådde jag väldigt dåligt. Det var bara att ringa och sjukanmäla mig.

Jag och Eva (en av mina handledare) gick igenom kraven som måste vara uppfyllda innan jag blir godkänd, jag har två moment kvar. Ett av dom är att ta/ha eget ansvar så nästa vecka skall jag ha eget ansvar över två patienter, det ser jag fram emot :)

I tisdags hade vi en patient som tyvärr dog under vår omvårdnad. Då fick jag vara med att göra i ordning patienten till anhöriga skulle komma och ta farväl och efter det göra i ordning inför kylrummet/bårhuset.

En annan patient fick jag göra EKG på och då upptäcktes ett förmaksflimmer. Gud vad jag lär mig mycket! Jag är verkligen glad att jag fått så bra handledare som låter mig prova grejer.

1 kommentar:

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)