9 november 2018

Läskiga gubbar

Nu för tiden går käften i ett på Cate, herregud vad hon snattrar, jag menar verkligen hela tiden. Och hon snappar upp precis allt jag och Mr. Engström säger och därefter härmar, det gäller att tänka sig för vad man säger (men det är svårt)!

Hon är inne i en ganska känslig period.
Det är mycket som är läskigt nu för tiden, hon pratar ofta om läskiga gubbar (bubbar). Hon kan peka på något här hemma och säga "gubben läskig", varav jag säger att det finns ingen gubbe här men enligt henne gör det det.. Jag tror det hela började när hon såg ett avsnitt av Greta Gris där det var ett spöke med.. Och en gång var det en reklam på barnkanalen där det var en pojke som var utklädd till skelett på Halloween, kanske det som fastnat också..

På den här bilden har hon mina ögon :)

3 kommentarer:

  1. Emma har några avsnitt Greta gris på SVT play som hon inre vågar se. Hon får panik om det kommer på. Trots att det enligt mig inte finns nåt läskigt alls där! Det där med härma alltså.... Emma berättar såååå mycket på fsk om vad vi gör och säger 🙈

    SvaraRadera
  2. På den bilden var ni lika vi saknar era besök längtar efter gumman.
    Tänk inte på katterna dom klarar sig längtar efter er kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)