29 januari 2019

Dåligt plogat och min jobbdag

Igår när jag hämtade Cate från förskolan var det riktigt trögt att köra vagnen. Trots att hon inte satt i vagnen var det svårkört, helt galet vad dåligt plogat det är, blir bara sämre och sämre för varje år!
I morse när Mr. Engström lämnade Cate tog han med sig pulkan istället och jag har haft ångest under dagen för att jag inte skall orka dra henne hela vägen hem.. Mr. Engström slutade samtidigt som mig så han hämtade mig på jobbet så åkte vi och hämtade pinglan tillsammans ❤. När vi kom hem lagade vi tacos och kollade på sista avsnittet av Outlander. Kommer två säsonger till :)

Nu har jag jobbat två dagpass. Vi jobbar två stycken i två timmar under morgonen sedan har jag varit ensam, har gått hur bra som helst. Vi har uppgifter som skall göras per dag för alla brukarna har ju sina dagliga verksamheter dom är på under dagarna så jag har antingen varit ensam eller haft någon hemma. Idag har jag städat, tvättat, lagat mat och följt med en av brukarna till hennes eftermiddagsaktivitet.

I morgon skall jag till äldreboendet på Önsta Gryta igen angående introduktion m.m. Får se vad dom har att erbjuda mig.
Innan det mötet skall jag träffa Louise, det är på tiden nu, var länge sedan vi sågs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)