9 juli 2021

Hur går det med utekatten?

Det går jättebra!
Han har varit ute i fyra dagar nu. Inne på nätterna och idag var första gången han var ute när vi inte var hemma (ett par timmar). När vi kom hem lockade vi på honom och han kom på en gång, än så länge är han bara hemmavid. Den ljusa katten som jag lade ut bild på här om dagen är här ofta nu och dom börjar närma sig varandra. När Gibson var innekatt satt dom på varsin sida av glaspartiet och slog mot varandra, haha..
Vi har en grannkatt mitt emot också som heter Sivan men jag tror inte dom har träffats på riktigt än, bara genom fönstren.

När vi var på ICA Maxi idag köpte jag ett katthalsband fast jag hade beställt ett, trodde inte det skulle komma innan helgen så jag ville gardera mig. När vi kom hem låg den i brevlådan, fan tänkte jag då. Men det gick snabbt över för halsbandet jag beställt var för litet! Tur jag köpte ett extra då 😂. Han har slitit av sig halsbandet en gång men nu har det suttit kvar ett bra tag, det är en pingla på den så det pinglar hela tiden här utanför, skönt att höra honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)