27 februari 2018

Inskolning | Dag 5

Kl. 9-11.30

Det blev ingen utomhuslek för dom minsta idag, var alldeles för kallt så vi var inne och härjade istället. Jag stannade i en timme sedan var det dags att lämna Cate. Idag lekte hon själv hela tiden, då och då kom hon och kollade så jag var kvar. Mot slutet måste hon ha känt på sig att något skulle hända för då var hon som ett plåster på mig, kramade mig krampaktigt och gnydde. Jag sade att mamma skall gå hem och hämta lite grejer till henne och att jag kommer tillbaka om en stund. Oj vad hon grinade och fick panik. En av pedagogerna tog upp henne i famnen och jag klädde på mig och gick hem. Jag trodde verkligen att jag skulle börja grina men det gick hur bra som helst. När jag gick skulle dom ha fruktstund och kl. 11 åt dom lunch. Jag hämtade henne efter lunchen då var hon mosig och hade inte ätit någonting :( Men hon hade i alla fall lekt och haft kul efter jag lämnat henne.

Imorgon blir vi "lediga" för Cate´s inskolningspedagog har semester. Den andra pedagogen har en annan inskolning och sedan är det en vikarie för den tredje är sjuk eller ledig.
Den nya tjejen som har börjat är ett år så nu är inte Cate yngst längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)