1 mars 2018

Matmuffins

Vad lyxigt att vara ensam hemma! Eller det kanske man inte får säga högt, att man tycker det är skönt att ens barn är på förskolan?

När jag kom hem satte jag igång att göra matmuffins till Cate. Har tänkt på det jättelänge så nu äntligen. Jag hittade ett grundrecept och så blandade jag i rökt skinka, ärtor och ost. Hade gärna gjort en sats till men rapsoljan och mjölet tog slut :(

Har precis tagit ut dom ur ugnen, skall smaka en när dom svalnat. Dom skulle vara inne i 20 minuter men efter en kvart tog jag ut dom annars hade dom blivit supertorra.

2 kommentarer:

  1. Vart dom goda. Hur går det med Cate på skolan när du lämnar henne.
    Sover hon i sin säng. Ha det bra i kylan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom blev helt okej, inte riktigt något för mig (med skinka i) men förhoppningsvis kommer Cate gilla dom.

      Kommer ett inlägg om inskolningen efter jag har hämtat henne så jag vet hur allt har gått.

      Nej du, hon vägrar fortfarande sin säng. Skall prova att lägga ner henne i den ikväll efter hon somnat i vår säng.

      Radera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)