30 december 2020

Årskrönika 2020

Här kommer en kort årskrönika, som vanligt :)

Januari

* Efter några månader med huvudvärk och ont i ögonen var det bara att boka tid för synundersökning. Visade sig att jag behövde läsglasögon.
* Tackade nej till ett jobb jag verkligen ville ha. Tackade nej eftersom det inte var tillsvidareanställning.
* Var på 2 anställningsintervjuer.
* Var hem till Marie, en kollega och drack vin och umgicks.
* Mr. Engström och bandet hade spelning på Slow down.

Februari

* Var på en anställningsintervju, blev erbjuden jobb men tackade nej.
* Blev erbjuden en tillsvidaretjänst, tackade ja (mitt nuvarande jobb).
* Sade upp mig från mitt tidigare skitjobb.
* Var på bio, såg Frost 2.
* Flyttade till huset. Skulle egentligen bara ställa in allt i garagen men vi fick flytta in direkt.

Mars

* Tömde det sista i lägenheten och släppte in flyttstädarna.
* Var till mäklaren och skrev på resterande huspapper.
* Checkade in på Clarion Comfort Hotell i Västerås.
* Besiktning av lägenheten, gnäll över en hel del men vi stod på oss. "Kärringen" hade gett oss fel vita nyans att måla över skavanker med, knappas vårt fel.
* Mr. Engström och bandet hade en spelning på Slow down.
* Blev erbjuden en anställningsintervju men tackade nej.
* Besiktning av huset, Anticimex.

April

* Slutade på gamla jobbet.
* Började på nya jobbet.
* Blev bjuden på lunch av tjejen jag var stödperson åt på gamla jobbet och hennes mamma, som ett avslut. Hade egentligen bokat in en "avslutningskryssning" men fick ställa in p.g.a. Covid-19.
* Fick delegering på nya jobbet.
* Fotografering för tjänstekort till jobbet i stadshuset.
* Gjorde Covid-19 test, 1:a gången.
* Cate blev erbjuden förskoleplats här i Hökåsen.

Maj

* Gjorde Covid-19 test, 2:a gången.
* Blev erbjuden 2 anställningsintervjuer, tackade nej.

Juni

* Följde med Mr. Engström på ett läkarbesök på Sophiahemmet.
* Cate slutade på gamla förskolan.
* Föräldramöte på Cate's nya förskola.
* Första Team-möte på jobbet.
* Mr. Engströms semester började.
* Anders och Lena kom hit och firade midsommarafton.
* Var hem till en kollega till Mr. Engström. Middag och aktiviteter med hela ledningsgruppen.
* I slutet av månaden började min semester, bara 2 veckor detta första år.

Juli

* Checkade in på Årsunda strandbad, bodde i stuga och hade det mysigt.
* Checkade in På Elite stadshotell i Västerås.
* Vi började jobba igen efter semestern.
* Gjorde Covid-19 test för 3:e gången.
* Vi blev med katt, Gibson.
* Mr. Engström och bandet hade en spelning på Slow down.
* Eftersom jag varit sjuk så mycket bokade jag tid hos min läkare för en ordentlig undersökning och provtagning.
* Var till veterinären, Gibsons första vaccination.

Augusti

* Cate började på nya förskolan.
* Cate fyllde 4 år.
* Hade kalas för Cate.
* Åkte till Strömsholms slott och hade picknick på Cate's födelsedag.
* Till läkaren igen, kompletterande blodprover.
* Hem till Linda i Skultuna, party med mina gamla kollegor.
* Hämtade ut mitt tjänstekort till jobbet.
* Beställde en ny bil.
* Mr. Engström var på den årliga kräfthelgen, fick massor med goda kräftor.
* Nu var det dags för Gibsons 2:a vaccination.

September

* Cate var på sitt 2:a barnkalas, denna gång hos Astrid.
* Vi fick en otroligt stor och generös gåva av mina svärföräldrar. Finns inte nog med ord för tack, det blev tårar istället.
* Blev Förflyttningsombud på jobbet och gick utbildning.
* BVC-besök. Cate, 4-års-kontroll.

Oktober

* Checkade in på Clarion Collection Etage i Västerås.
* Tog beslutet att destruera våra kvarvarande embryon som låg i frysen på Akademiska.
* Fick saker och möbler av min farmor efter hon flyttat in på äldreboende.
* Fick ge intron på jobbet. Hjälpa och guida nyanställda för att komma in i verksamheten.
* Cate var på höstfest på förskolan.
* Gibson kastrerades.
* Blev erbjuden att bli Rehabiliteringsombud på jobbet, tackade ja.

November

* Covid-19 test, 3:e gången.
* Covid-19 test, 4:e gången.
* Leverans av nya bilen.
* Valde att ha Cate hemma från förskolan resten av året.

December

* Blev tillsammans med en kollega VR-ansvarig på jobbet.
* Bröllopsdag, hela 12 år!
* Mr. Engström och bandet skulle haft en spelning på Slow down men blev inställt p.g.a Covid-19.
* Julafton spenderades hemma, bara familjen.
* På nyårsafton jobbar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)