21 juni 2012

Min gårdag

Tänk vad konstigt det är, det här med vädret. Nästan hela Juni har det varit tattarväder och dagarna innan Midsommarafton spricker det upp. Hoppas verkligen att det stannar till i morgon. Och gärna längre ändå förstås.
I går jobbade jag i köket nästan hela dagen. När Mr. Engström kom hem så åt vi en snabb middag, sittandes i röran på köksgolvet, sedan fortsatte vi. I dag får vi nog upp vitrinskåpen, spännande.
Jag måste städa upp och röja i vardagsrummet på nedervåningen i fall om vi måste sitta inomhus och fira i morgon. Det vardagsrummet är vårat "skrotrum" nu under renoveringen, alla köksgrejer står där och det är otroligt rörig med massa inkastade grejer. Min dukning som jag har planerat skall jag testa när jag är färdig, då är det bara att flytta ut kuverten om det är fint väder.
Här kommer några bilder från min gårdag. Jag ställde ut blommor på vår nya mur, provsatt våra nya dynor och busade med missarna. Lillkissen ville väldigt gärna ligga i Banjos stol som står på trappan, det var inte populärt. Banjo blev skitförbannad och de började bråka. Nästa gång jag kikade dit låg de och sov tillsammans. Dom är för söta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)