20 juni 2012

Shopping

Det är underbart vackert väder i dag och jag har ytterdörren på vid gavel. Därför hörde jag att Banjo var på väg hem, hon skrek väldigt konstig, jag kände igen ljudet och förstod att hon fångat något.. Ja men visst, full fart upp för trappan med en stackars liten fågel i käften. Tack och lov hade hon dödat den annars hade jag fått svårt att ta hand om den + att jag hade börjar gråta. Stackars liten fågel. När den väl var inomhus struntade Banjo helt i den. Hon ville som vanligt bara visa vilken duktig jägare hon är.

I går blev det ett besök på bland annat Ikea, vi tänkte eventuellt byta ut våra skåpluckor eftersom vi köpt vitrinskåpet Lidingö och vi vill ju så klart att det skall matcha. Det blev inga skåpluckor, i stället blev det ett nytt kök. Eller ett halvt kök, resten av halvan skall vi inhandla när vi kommer till den delen av köket. Vi har inte bestämt oss riktigt men det lutar åt en porslinsvask, den kommer passa så bra tillsammans med det vita köket och våra nya bänkskivor. Vi började skruva ihop köket i går, fan vad nice det blir.
Elementskydd skall vi också ha, köpte ett i går (helvete vad dyra dom är, vi skall liksom ha fyra stycken). Ett skydd kostar 2200:- med alla olika delar och satser. Men men, skitsamma, bara det blir bra så får det gärna kosta.
För några dagar sedan köpte jag äntligen en stor spegel till min garderob. Det blev ett riktigt fynd, i från Jysk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)