21 juli 2012

Jävla jävla rubrik

I dag klev jag upp runt två på eftermiddagen. Groggy och trött tvingade jag mig att gå upp. Gick ut i det skapliga sommarvädret och åt lite "frukost". Mina svärföräldrar kom tillbaka från Sala och hade köpt en jätte fin rosa rosbuske som vi har planterat i trädgården i kväll, Denises favorit.
När jag vaknade i dag hade jag värsta ångesten över att jag skall jobba i morgon, jag blev osäker på dagen så jag var tvungen att klicka in mig på almanackan i mobilen för att kontrollera vilken dag det är, det är inte är söndag i dag utan lördag. Och jag skall vara hemma en dag till. Jag har bara totalt sju dagar kvar på mitt kontrakt på Guldfynd. Sedan blir det ett nytt kontrakt men det kommer jag antagligen att tacka nej till. Mina 75 deltidsdagar har nått sin hälft och när dom är slut förlorar jag hela min a-kassa. Och rik på att jobba tre timmar om dagen några dagar då och då, det finns det ingen människa som blir.

I går kväll fick jag ett ryck att börja röja, jag började med att städa hela sovrummet, sedan blev det min walk in closet som fick sig en omgång. Jag gick igenom alla mina saker, fyllde en sopsäck med väskor, skor, kläder och annat krafs som jag inte velat slänga förut. Jag har insett att jag kommer aldrig använda dessa grejer igen, trots att jag trodde det förra gången jag gick igenom det. Min nya stora spegel tog jag ut i sovrummet, den är för fin för att "gömmas" undan i garderoben, i stället kånkade jag in mitt lilla loppis-skrivbord där. Eftersom garderoben är så stor så tillbringar jag ofta tid där inne, det är liksom mitt lilla krypin med alla mina saker som jag tycker speciellt mycket om. Där skall jag hädanefter sitta och pyssla och bara vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)