28 september 2012

Bokmässan i Göteborg

Äntligen fredag igen, veckans bästa.
Vi har inga särskilda planer förutom att fortsätta greja i köket och bara njuta så gott det går av livet. Har precis talat med mina parents och planerat in en tripp till dom nästa helg. Då skall jag passa på att ta med mig gardinerna till sängen och snylta på mammas symaskin (snylta och snylta, det är mamma som får sy upp dom medan jag sitter bredvid och håller låda).

Just nu pågår bokmässan i Göteborg, oj vad underbart det hade varit att vara där. Jag älskar böcker och har ganska många favoritförfattare. Och i mitt eget bibliotek har jag just nu strax över 1000 böcker men det kommer att bli fler. Redan nästa vecka, då kommer äntligen presenten Mr. Engström klickade hem till mig för ett tag sedan. Jonas Gardells senaste, Torka aldrig tårar utan handskar, första delen i en trilogi. Jag verkligen älskar Jonas Gardell, har läst allt av honom och varit på två av hans stand up. Han kommer till Västerås i november men Mr. Engström är inte så sugen på att gå, han har följt med en gång och det blir nog ingen nästa gång. På tal om boken så har den även filmatiserats, den kommer att visas på svt i tre delar, start den 8 oktober. Då kommer jag sitta bänkad.

4 kommentarer:

  1. Tycker vi kan åka och boknörda på mässan nästa år :) Kan sätta fast karlarna på någon sportbar haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vilken underbar idé, det måste vi ju faktiskt satsa på!

      Radera
  2. Ni är så välkommna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)