27 september 2012

Gårdagens shopping

Jag hittade jätte mycket fint när jag var på stan i går men jag var inte alls på shoppinghumör. Jag klämde och kände på lite härliga höstkläder men ingenting av det fick följa med hem.

Jag var in på Cervera för att köpa en mortel, något som jag har behövt flera gånger, men det fanns bara stora modeller i marmor och dom gillar jag inte. Jag var ute efter en liten behändig söt sak och hittade en på Dimoda för ynka 49:-. Cervera firade något jubileum och sålde 2-pack rosévinglas för 49:-, två sådana fick jag med mig hem också.
Innan vi åkte hem blev det en sväng till ICA Maxi på Erikslund för den obligatoriska lönehandlingen (fy vad tråkigt det är). Men innan åkte vi till American Pizza Palace för att inta lite flott. När vi kliver ur bilen står det två personer utanför restaurangen som ser skapligt bekanta ut. Det var Lena och Tommy, min faster och hennes man, vi har inte sett på hur länge som helst (jag vågar inte räkna efter). Jag blev så glad att se dom så jag blev alldeles tårögd.

3 kommentarer:

  1. söt mortel kul att ni träffade dom efte så lång tid.Ha det bra.

    SvaraRadera
  2. Vi har en likadan mortel som jag köpte till Micke för nåt tag sen,och här om dan såg jag att det hade kommit in likadana fast enorma..Mortlar ska ju vara ganska små tycker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja särskilt eftersom jag inte kommer att ha den stå framme, då är det perfekt med en lite mindre. Och jag kommer knappast att "mortla" några större saker..

      Radera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)