19 december 2012

Plockdag

Jag har haft fullt upp nästan hela dagen; grundmålat pelarna i köket så vi kan börja klä in dom, tvättat, strukit kläder, dammsugit och plockat och sorterat. Vad skönt det är när det är fint och i ordning (i alla fall på övervåningen).
I dag tänker jag bjuda Mr. Engström på grillad kycklingfilé men vad det blir för tillbehör det har jag inte bestämt än. Jag har en stund på mig innan han kommer hem, tror att han hade tänkt åka förbi Ikea på hemvägen och fixa skruvarna till bäddsoffan så vi äntligen får ihop den.
I morgon rullar min lön in på kontot så då följer jag med Mr. Engström till Västerås, hans julklapp skall nämligen inhandlas. Jag vet vad jag skall köpa men inte var. Skall gå runt och kolla i lite olika butiker innan jag bestämmer mig, jämföra priser och så.. Redan i oktober började jag kolla efter julklapp och bröllopspresent för att ha köpt dom i god tid.. Det gick ju inte direkt så bra eftersom ingen av presenterna är fixade ännu. I går hämtade Mr. Engström ut min bröllopspresent, det står nu ett stort paket på nedervåningen och jag är nästan säker på vad det är i, det jag har önskat mig. Jag har en äldre variant men är inte så nöjd med den = jag använder den knappt, vilket Mr. Engström tydligen har noterat eftersom denna present var hans idé från början. Han behövde bara lite tips på modeller..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)