14 januari 2013

Årskrönika | 2012

Januari
På pappret jobbade jag min sista dag på Nightmare outlet i Sala (jag slutade innan jul på grund av sjukskrivning). Hade en hel del strul med mitt dåvarande fackförbund och det var många mail och samtal.
Jag sökte in på en receptionistutbildning hos Jensen education men kom inte in eftersom Sala kommun inte ville lägga pengar på just mig.
Mr. Engström fyllde 40 år, något han inte ville fira så det blev en liten sammankomst enbart med våra föräldrar.
Jag var på anställningsintervju för ett säljarjobb på Önska i Sala men fick det inte.

Februari
Vi lämnade Molly på hundpensionat och åkte på kryssning till Åbo, på hemvägen bestämde vi oss för att ta in på Clarion Collection Hotel Etage i Västerås.
Denna månad blev vi äntligen färdiga med renoveringen av Denises rum.

Mars
Vi tog en miniweekend på Hotel Tinget i Sala, umgicks med bekanta och åt middag på restaurang Akropolis.
Jag fyllde 27 år.
Efter mycket bråk och klagomål från Mr. Engströms sida så gick äntligen VL med på att sätta upp en busshållplats utanför vår gård.

April
Jag var på anställningsintervju hos Guldfynd i Sala och senare också en intervju hos MQ i Västerås.
Blev kallad på en andra anställningsintervju hos Guldfynd då jag fick träffa regionchefen.
Denise fyllde 17 år.
Vi skjutsade mina föräldrar till Arlanda och på hemvägen stannade vi i Uppsala för en shoppingtur.

Maj
Fick reda på att jag fick jobbet hos Guldfynd, jag var på säkerhetsmöte och klarade sluttestet och blev godkänd. Några dagar senare började jag jobba.
Min pappa fyllde 60 år.
Ösbydagen anordnades och Denise var med och var funktionär, hennes klass samlade pengar till en klassresa.
Min mamma fyllde 61 år och det var mors dag.
Vi hämtade min föräldrar på Arlanda när de kom hem från turkiet.

Juni
Jag jobbade en hel del och tillbringade många dagar på biblioteket.
Denise åkte till Örebro och köpte en vit kattunge som flyttade hem till oss.
Denise hade skolavslutning.
Midsommarafton tillbringade vi hemma hos oss tillsammans med mina föräldrar och mina svärföräldrar.
Jag hade en anställningsinterju hos Arthur guld & design men jag gick inte dit eftersom jag jobbade i Sala då.

Juli
Även denna månad jobbade jag en del.
Vi åkte till Avesta och åt middag och festade med Mr. Engströms gamla kollegor. Vi bodde på vandrarhemmet Älvbro.
Dagen efter dog Denise och vi tillbringade många timmar på sjukhuset för samtal och farväl.
Vi blev sjukskrivna och mina svärföräldrar bodde hos oss i ungefär två veckor och hjälpte oss i vardagen.

Augusti
Jag träffade min riktiga svärfar för första gången.
Jag jobbade några dagar, sedan gick mitt kontrakt hos Guldfynd ut och jag valde att inte skriva något nytt eftersom jag inte tjänade på att jobba när jag fick så några timmar.
Vi var på tacksägelsegudstjänst för Denise i Sala.
Blev kallad på anställningsintervju hos Smycka i Västerås men gick inte dit.
Denise's begravning.
Jag blev medlem i Svenska kyrkan igen, jag gick ur för flera år sedan men insåg efter allt som hänt att jag trots allt vill vara medlem.
Vi åkte till Stockholm för att komma hemifrån ett tag, vi bodde på Elite Arcadia. Vi gick på Naturhistoriska museet och på Cosmonova.

September
Denises katt blev kastrerad och två dagar efteråt blev den överkörd. Mr. Engström började på sitt nya jobb, MälarEnergi i Västerås.
Vi åkte på Vin & delikatessmässan i Västerås och bodde på Best Western hotell.

Oktober
Första snön kom.
Vi köpte en ny bil.
Vi åkte på Champagneprovning i Sala och i samband med det bodde vi på Hotell Tinget.

November
Hälsade på mina föräldrar och firade fars dag.
Vi åkte till Köping och gick på teater, vi såg Rakt ner i fickan.
Jag följde med mina föräldrar till Nyköping och hälsade på min mormor.
Denise's urnsättning.

December
Min svärfar fyllde 57 år.
Jag vann publikbiljetter till en tv-inspelning i Stockholm -vi åkte inte dit.
Vi bokade en vinprovning och bodde på First Hotel Plaza i Västerås.
Blev ett biobesök, Hobbit.
På julafton åkte vi på kryssning till Mariehamn. Några dagar efter hade vi vår fjärde bröllopsdag.
Min svärmor fyllde 60 år och bjöd ut oss på middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)