15 januari 2013

Hatar eller ogillar -ni får bestämma

Finns det något värre än folk som ständigt är försenade? Jag hatar/ogillar människor som struntar i att man faktiskt har bestämt en tid!
Om jag har ett möte eller bara skall träffa någon vän så ser jag till att jag är i tid, oftast är jag över en timme i tid på plats eller i närheten, bara för att verkligen veta att jag kommer att vara i tid på platsen där mötet skall ske.
Nu vet jag att mina parents kommer att invända eftersom typ varje gång vi skall hälsa på dem så kommer vi (några minuter..) försent. Men jag kan förklara det; När jag träffade Mr. Engström så hände det någonting.. Alltid när vi skulle iväg någonstans så kom vi försent, jag fattade ingenting men insåg efter ett tag att han är en så kallad tidsoptimist. Vi (jag) försöker jobba på det och jag stressar som fan och ibland leder det till och med till ett litet gräl innan vi väl kommer iväg, några sura miner i bilen för att sedan försonas i en kyss och allt är bra igen.. tills nästa gång..


1 kommentar:

  1. Håller med dig. Finns inget värre än att vänta när man kommit överens om tid.
    Tycker det är oseriöst och som sagt förbaskat irriterande.
    Ungefär som att-"ahh, hon kan gott vänta tills jag behagar dyka upp", jäklar vad sur jag kan bli då.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)