7 januari 2013

Möte och en to do list

I dag fick jag en kallelse till Arbetsförmedlingen för att upprätta en ny handlingsplan, så klart att det skulle vara precis den dagen som Mr. Engström åker till Göteborg med jobbet. Det måste jag försöka lösa på något sätt så det inte blir strul med min ersättning.

Både jag och Mr. Engström har vänt på dygnen den senaste tiden och i går kväll ville ingen av oss gå och lägga oss. Vi delade på den sista sömntabletten, det tog ett tag innan den kickade in men fan vad skönt groggy vi blev. Jag älskar sömntabletter men nu är dom slut!

I går kväll gjorde jag en lista för varje veckodag och skrev in vad jag skall göra för sysslor varje dag, i dag hade jag fem punkter på listan och nu har jag bara en kvar. Jag som lever mitt liv genom listor och register tycker detta är skitkul, då kan jag helt enkelt stryka det jag har gjort vartefter och jag ser resultat på en gång. Denna lista skall nog bli "ett måste" att göra varje söndag.

4 kommentarer:

  1. Det där med listor låter som nåt jag borde göra.Jag är så kass på att få saker gjorda som jag har tänkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också.. Och särskilt om Jörgen är hemma på vardagarna, då får jag verkligen ingenting gjort. Jag vill helst vara ensam när jag pysslar och donar. Det som är jobbigast är att fara upp och ner för trappan med dammsugaren, både hunden och katten hårar som fan. Men nu skall försöka dammsuga varannan dag..

      Radera
  2. Jag är precis likadan, om nån är hemma så går det inte alls att hålla på.
    Ni borde ha sån centraldammsugare, så slapp du släpa dammsugaren :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade en dammsugare på varje våning förut så man slapp släpa men den ena har gått sönder..

      Radera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)