8 februari 2013

Äntligen helg

Det går en aning trögt med bloggandet eftersom jag numer har fullt upp om dagarna, när jag kommer hem är jag så trött så jag inte riktigt orkar engagera mig i bloggen. Men jag skall försöka bättra mig på den fronten.
Arbetsveckan är över och det är så skönt, jag myser med Chardonnay, Chees heartz och The OC. Snart är det dags för Farmen, ser fram emot tvekampen och hoppas att Erik går vinnande ur den. Jag tycker fortfarande att Paul skall vinna hela skiten, det är en riktigt härlig människa.

Det har blivit lite ändrade planer på praktiken, när jag sökte praktik var det både reception och housekeeping jag var intresserad av. Men eftersom jag trivs så bra på housekeep så vill jag fortsätta där och därför bestämde vi att det bara blir tre dagar nästa vecka som jag skall vara i receptionen. Jag skall njuta av dom dagarna enbart för att jag äntligen får ta på mig kavajen i stället för svarta "städkläder".

I dag träffade jag en annan praktikant på housekeep, en 19-årig tjej som utbildar sig inom service via Lernia. Vi pratade en del och hon blev en aning chockad och faktiskt lite "putt" över att jag fick börja städa rum på en gång fast hon har varit där längre än mig och bara fått vara i tvätteriet och sortera och vika handdukar. Det kändes så klart bra för mig, haha..
Husfrun på hotellet har nämnt att hon vill att jag skall jobba extra och om det blir av så kommer jag givetvis att tacka ja. Tänk att det kan vara så roligt att vara städkärring, jag och mina naglar liksom..

5 kommentarer:

  1. Hmm att du har lyckats dölja denna talang så väl här hemma..?
    Puss!

    SvaraRadera
  2. Va bra att du trivs kanonbra för då vet jag vem jag ska leja till vårstädningen

    SvaraRadera
  3. Åh, shit vilken underbar tvättstug!

    Kul att du trivs :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)