6 februari 2013

Städa städa städa

I dag slutade jag tidigare, har ioförsig gjort det sedan jag började men ännu lite tidigare i dag. Det är både bra och dåligt eftersom jag ändå måste vänta till Mr. Engström slutar. Det blir riktigt tröttsamt att knalla runt i Västerås city eller sitta på stationen tillsammans med Västerås fyllegubbar varje dag.

I morgon kommer jag att jobba hela dagen ensam, hittills har jag gått tillsammans med Sara på housekeep men eftersom hon är ledig så skall jag vara själv. Jag har testat några olika varianter och har nu kommit på i vilken ordning jag skall städa rummen så att det går snabbast, jag har verkligen koll på läget nu så det skall faktiskt bli både skönt och roligt att vara ensam så jag kan gå i mina egna funderingar och tankar.
I går städade vi 18 rum och i morgon har jag hittills 6 rum på "mitt" våningsplan och eventuellt någon konferenslokal, vi får se om det blir fler.
Fick höra i dag att det är ganska vanligt med spyor i pissoarerna, herregud låt mig inte upptäcka det för då bryter jag ihop!

2 kommentarer:

  1. Ja man vänta sig vad som helst på ett hotell.
    Ska väll bli kul att göra annat nästa vecka.
    Sli inte ut dig bara

    SvaraRadera
  2. Det är så skoj att hotellstäda, och det där med spyor kommer du nog tyvärr stöta på, och säkert massa annat konstigt och äckligt. En del lämnar verkligen snusk efter sig. Men som tur är så händer det inte så väldigt ofta.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)