15 februari 2013

Våningsvärdinna

För varje dag som går så får jag fler rum på min städlista, det går bra, riktigt bra till och med. Men det har blivit lite svettigt ibland, det är incheck från klockan 14 och då är det inte speciellt kul att inse att det är en del rum kvar på listan, fick hjälp med ett rum i går, annars har jag klarat det väldigt bra måste jag säga. Det "värsta" är när man bara har utcheck på listan eftersom allt i rummet skall fixas då. Är det en gäst som bor kvar går det ju mycket fortare. Det går knappast att jämföra sig med dom som jobbat där länge för fan vilken fart dom har.
I dag tillbringade jag en stund med husfrun för att lära mig göra olika vippar. Jag tittade på för att sedan hjälpa till. Nu vet jag hur frukten skall skäras upp, vilken ordning på fatet dom skall ligga, hur jag arrangerar rosorna på finast sätt och fixar champagne/vin så det ser lyxigt ut. Det blev bröllops-, kärleks- och spavippar gjorda och förhoppningsvis så kommer gästerna bli hur nöjda som helst.

3 kommentarer:

  1. Hej på dig Våningsvärdinnan :)
    Vad fränt det låter.

    Du får visa sen hur vipparna ser ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte ta kort men det blev så stressigt så jag hann faktiskt inte. Men jag skall försöka fota nästa gång.

      Våningsvärdinna = Städkärring, haha..

      Radera
    2. Skoj att se sen.
      Hihi..Kör på våningsvärdinna,städkärring är ju en sån gammal med huckle på skallen :)

      Radera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)