14 april 2013

Jobb, hårfix, lön, vigselring och gitarrande

För två veckor sedan när jag jobbade helg så somnade jag halv sju (nästan direkt när jag kom hem), trodde att det skulle bli lika denna jobbhelg. Icke, fortfarande vaken men skall strax krypa ner i sängen. Det har varit en ganska jobbig dag och jag känner av i ryggen efter allt bäddande och böjande. Skall bli skönt att vara ledig några dagar i veckan.
Jag har duschat, släppt ut Molly för hennes kvällskiss, brun utan solat mig, fönat och våfflat håret. Jag gillar att våffla/locka håret dagen innan jag vill ha frisyren, det blir mycket snyggare och naturligare när man har "sovit ut" lockarna. I morgon blir det en våfflad slarvig svinrygg.
Vet inte om jag jobbar 6 eller 8 timmar i morgon, misstänker att det blir 8 eftersom min chef inte tycker om att jag måste vänta på att Mr. Engström skall sluta jobba. Fast hon vet att det inte är något problem för mig att vänta några timmar på att åka hem men det är väl hennes sätt att visa omtanke för mig.
Jag hoppas faktiskt att det blir 6 timmar för jag har länge planerat in en visit till Tengströms Guld, skall lämna in min vigselring för att fixa till en "liten" detalj. Det har inte blivit tillfälle än eftersom jag endast fått 8-timmars pass dom dagar jag har jobbat. Inte för att jag klagar, den 10:e fick jag min första Elite-lön vilket var väldigt trevligt.
Mr. Engström sitter nere i Denise's rum och gitarrar Iron Maiden-låtar, nu får det fan vara nog, jag vill inte gå och lägga mig ensam.
Sov gott alla fina så hörs vi i morgon.
(old picture)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)