14 maj 2013

En krypande känsla

Plötsligt kände jag hur det kittlades vid min tinning och runt mitt öra..
Hittade denna lilla goding krypandes omkring för att sätta sig till ro och börja suga musten ur mig..

Helt sjukt vad många fästingar jag tagit på Banjo redan, utan att överdriva är det mellan 10-15 stycken. Jag är varken rädd eller tycker att fästingar är äckliga, jo men visst, dom är en aning äckliga när dom blir riktigt stora och ljusbruna, det måste jag erkänna. Hade jag bott ensam och haft katt hade missen självklart fått sova i sängen men det är det förbud på nu sedan några veckor. I dag tog jag Banjo i knät och plockade bort 4 stycken som satt sig runt hennes hals, bara sedan i går.
Varje dag när jag kommer hem från jobbet tar jag upp henne och kramar och myser med henne, hon stryker sig runt mitt ansikte och hår men inte bryr jag mig om fästingarna.. Jag kanske borde tänka om efter i dag..? Särskilt om jag vill fortsätta att få närhet av Mr. Engström, han är nämligen livrädd för fästingar.. (Oj, vad jag kommer att få höra efter han har läst detta inlägg...)

Kan också berätta att Banjo börjat ta hem möss, råttor och fåglar och äta upp dom precis utanför vår ytterdörr, det resulterar i fjädrar, blod och inälvor liggandes på trappen, inte fräscht. Har fått tvätta bort både det ena och det andra..

2 kommentarer:

  1. Åh, fy vad läskigt. Jag hade aldrig vågat låta en gå så där på mig.
    Jag tro det är två eller tre gånger som jag hittat fästingar på mig som sugit sig stora och vidriga.
    Usch..
    Har haft tur med hunden i alla fall, för hon har haft ett fåtal på sig under alla år hon levt.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte hittat någon på Wiskar ännu men det är bara att kleta på medlet som håller 4-5 veckor.
    Det där med klet utanför dörren är ingen höjdare.
    På fredag ska vi till veterinären och kolla alla hans värden hoppas dom är bra.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)