6 juni 2013

Min nationaldag

I dag var det ingen helgdag för mig, inte blir det någon klämdag i morgon heller. Jag hade det ganska stressigt på jobbet men det gick bra i alla fall. Nu skall jag ta det lugnt och förbereda mig på morgondagens jobb, känner på mig att det kommer att bli mycket, brukar vara det på fredagar.
I helgen är jag ledig, vi skall tillbringa hela helgen hemma och pyssla med huset, både inne och ute. I går tvättade jag trappan och i helgen (om vädret tillåter) skall jag lacka om den. Vet bara inte hur vi skall göra med Banjo men det blir väl att stänga in henne tills trappan har torkat. Var in på apoteket efter jobbet, skulle köpa fästinghalsband till henne men fick veta att det är receptbelagt, det trodde jag inte! Orkar inte åka till veterinären för det så det får väl bli sånt där klet i manken igen fast jag inte tycker att det funkar så bra. Jag vet att vissa djuraffärer säljer fästinghalsband för katter men har läst lite om det och det verkar bara vara ruffel och båg. Varför kan dom sälja halsband när inte apoteken gör det?

6 kommentarer:

  1. Det var konstigt att apoteket inte säljer det.
    Vi var på loppis i skinsberg i dag slank in till Agneta o Ronny en stund dom skulle till köping på mån hundvisning.
    Dom kommer gärna i midsommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt med loppis! Kul att dom kommer på midsommar, det kommer bli jätte trevligt och tur att jag är ledig!

      Radera
    2. Läste ett tips om man har problem med djur som lätt får fästingar.
      Blanda i en sprayflaska hälften vinäger o hälften vatten+några droppar olja-typ oliv eller nåt.Fästingar ska tydligen avsky vinägerdoften..Oljan har man för det ska stanna en stund på pälsen.

      Värt att testa istället för alla dessa kemikalier som man köper här o där, som inte alls är bra för sina djur.Dom innehåller ju så mycket gift så det är kusligt.

      Skojsigt att du är ledig och hinner pyssla..Önskar jag hade din energi ;)

      Radera
    3. Aha, det skall jag testa. Vi brukar aldrig ha vinäger hemma men just nu finns det faktiskt en flaska i kylskåpet, tack för tipset.
      Haha, egentligen är det ingen energi, bara ett måste.

      Radera
  2. Sjuuuk och saknar dig. Puss från ämliga mannen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackars liten älskling, jag skall ta hand om dig sen.

      Radera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)