8 december 2013

Adventskasse från Tulpankungen

För ett tag sedan beställde jag julblommor av en tjej på jobbet, hennes son sålde från Tulpankungen och cashen skulle gå till klasskassan.
Fick blommorna idag och den Stora adventskassen innehåller:
* 1 röd amaryllis
* 1 vit amaryllis
* 1 vit hyacint
* 1 rosa hyacint
* 1 blå/lila hyacint
* Dörrkrans
* Vitmossa
* Rött sidenband
* Kalenderljus
Vattnade dom lite och imorgon får jag fixa krukor och sätta upp kransen, finns absolut ingen ork till det idag.
Nu skall jag tävla lite sedan gå och lägga mig.

2 kommentarer:

  1. Fina blommor och krans.
    Vattna inte hyacinterna och amaryllisen mer en gång i veckan.
    Annars ränner dom upp och blir långa och rangliga.
    Mor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, jag visste inte att det gällde hyacinter också, då får jag tänka på det. Tack för tipset.

      Radera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)