6 juli 2014

Benefit -They're Real

"Kolsvart mascara som ger längd och volym samt böjer, fixerar och separerar fransarna. Dina fransar får en spektakulär wow-effekt. En mascara som är beyond belief!"



Nja, jag kan inte riktigt hålla med om det citatet. Visst, mascaran gav snygga fransar och hur många lager jag än applicerade blev det inga spindelben men den var ändå inte som jag väntade mig efter jag läst om den (denna mascara är verkligen så jävla hypad!) Jag har i princip inga ögonfransar, dom är verkligen superduper-korta, dom blir ännu sämre eftersom jag använder lösögonfransar. Jag tar inte bort lösfransarna med remover utan jag rycker helt enkelt bort dom, då följer mina egna med och blir dessutom glesa också.. Men inte gråter jag för det, lite fejk fixar det på 5 sekunder.

Men nu, åter till mascaran, den förlängde inte mina fransar så pass att någon skulle märka det. Jag såg en liten skillnad precis efter applicering men sedan försvann det (?). Läste om en tjej som enbart använde denna mascara när hon ville få fram sin sängkammarblick, kul för henne men någon sängkammarblick hos Engsir blir det definitivt inte med denna mascara. Och den böjde verkligen inte fransarna på mig, tvärtom, dom stod rakt ut.


Edit: Sen kan jag tala om att jag älskar spindelben. När jag väl sminkar mig så drar jag på tjocka lager för att just få "spindelbens-looken"!

3 kommentarer:

  1. Svårt med att hitta bra mascaror.
    Jag är helt vilse i mascaradjungeln.
    Har ganska långa fransar, men glesa och trista :/

    SvaraRadera
  2. Låter som jag fortsätter med Lancome Dolls eyes

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)