24 februari 2016

Vecka 19

Både igår och idag är jag väldigt öm i magen, igår hade jag till och med ont. Så hårt var barnmorskan tvungen att skaka och trycka på magen för att C skulle vända på sig. Hade inte väntat mig att jag skulle få ont efteråt men enligt min vän Google så är det helt normalt.
Jag ringde till min barnmorska i Sala efter ultraljudet och då frågade hon om jag ville komma in nästa vecka och lyssna på hjärtat. Egentligen behövs det ju inte eftersom jag känner henne i magen varje dag men jag tackade ja ändå, kan ju faktiskt vara kul. Dopplern jag har hemma har jag inte använt sedan hon började röra på sig, onödigt att stressa henne.
I natt kände jag två riktig kraftiga (om jag jämför med tidigare) sparkar, det var så häftigt.

Jo just ja, enligt barnmorskan igår så har jag moderkakan i framvägg, det trodde jag inte eftersom jag känt rörelser så pass tidigt för att vara förstföderska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)