24 maj 2016

Det gick bra hos barnmorskan

Livmodern har växt med 4 cm sedan sist så nu ligger mitt SF-mått på 31 cm.
Hjärtljuden låg som förra gången, runt 140.
Blodtryck 120/80
Varken socker eller protein i urinen, himla skönt! Jag hade ju redan släppt tanken på havandeskapsförgiftning men det var ändå skönt att få det svart på vitt.

Vid nästa besök blir det ett gäng blodprover som skall lämnas och ytterligare en blodgruppering.

Lilla C låg med huvudet ner fortfarande, jag fick också känna på huvudet :) Fan det gör ont när barnmorskan klämmer och trycker precis ovanför blygdbenet! Jag har tydligen en väldigt spänd mage, hon påpekade det flera gånger.
Fick reda på att det kommer bli en föräldragrupp vid två tillfällen, en gång i juni och en i juli, skulle tydligen bli en stor grupp.
Idag har lillan levt rövare precis hela dagen, hon borde somna snart..

4 kommentarer:

  1. Skönt att BM besöket gick bra. Det där måttet säger mig inte så mkt. Sist fick jag veta att jag ligger i mitten på kurvan ;) hehe förresten sa BM nått om varför magen kunde vara spänd? Bag kan känna skillnad från dag till dag och även under dagen. Inte fått känna några kroppsdelar än. Är i v 31+1. Mest rörelse på kvällen :) men en och annan Box/ spark under dagen och morgonen. Häftigt! Min moderkaka ligger i framvägg så allt känns nog inte lika tydligt utanpå då

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej hon sade inte varför jag hade så spänd mage, jag skulle fråga när jag reste mig upp från britsen men då kom det något annat emellan och jag glömde bort det.. Kanske beror det på att jag endast fått mage, inte gått upp i vikt i övrigt..?

      Min moderkaka är också i framvägg. Nu väntar jag på minskade rörelser eftersom bebisarna "skall" sova 90-95% av resterande tid. Idag är hon riktigt aktiv!

      Radera
  2. Fråga henne vad hon tror om fostervattenmängden, jag hade spänd mage hela tiden av den anledningen,för mycket alltså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då, ja då måste jag verkligen kolla upp det nästa gång..!

      Radera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)