30 juni 2016

Det blev Västerås idag också

Jag följde med Mr. Engström till Västerås idag också, han jobbar bara halvdag eftersom vi skall på vår första föräldragrupp i Sala på eftermiddagen. Spännande :)

Jag funderar på när jag inte "vågar" lämna hemmet längre, redan nu har jag sammandragningar som känns mer och mer för varje dag, ibland gör dom riktigt ont.. Jag vill helst vara hemma när det hela sätter igång (inte för att jag tror att det är på G redan men i alla fall..)
Hoppas att det startar med att vattnet går och inte med värkar.. Börjar det med värkar kommer jag bli osäker när jag skall ringa till förlossningen.. Och om det är på riktigt eller bara förvärkar, svårt det där..

Här i Västerås är det redan full fart på stan, Cityfestivalen börjar ju idag så det är mycket förberedelser. Jag skall äta frukost på Systrarna Ericssons och sedan gå till biblioteket :)

Igår kom vi inte hem förrän halv nio på kvällen! Vi tillbringade många timmar i Västerås, vi shoppade en hel del och i Sala hyrde vi en släpkärra och körde iväg en massa bråte till tippen, tycker inte att vi gör annat än kör iväg grejer stup i kvarten..
Vi köpte bl.a en stor AC till övervåningen, den testade vi inatt och det var så skönt att sova svalt. Den kommer kyla ner hela övervåningen så då kommer lilla C kunna sova i sitt rum. Det hade hon inte fått annars eftersom det är för kvavt i det lilla rummet = risken ökar för plötslig spädbarnsdöd om dom får dåligt med syre.

3 kommentarer:

  1. Så som du håller igång så tror jag nog snart att det är dags :)

    Herrejäklar vad underbart med AC! Jag kör på med mina isklampar, hahahaha

    SvaraRadera
  2. Ring förlossningen när du känner dig osäker. Onda sammandragningar kan väl betyda att det är på g? Jag hade värkar några dagar innan Ebba kom, och slemproppen gick 6 dagar innan. Vi skrev på faderskapspappret vet jag på tisdagen och då hade jag så sjukt ont i hela kroppen. Efter det gick jag inte ut mer, onsdagen började värkarna, men på fredagen valde hon att komma ut :)

    AC är guuld värt.

    SvaraRadera
  3. Min slempropp har inte kommit med någon av barnen. Så började det med värkar och hinnan fick de ta båda gångerna för att få lite fart på det.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)