19 juli 2016

Det blev en hinnsvepning

Fast barnmorskan kallade det för norsk massage :)
Jag var inte öppen alls så hon skrapade och drog i livmodertappen, det kändes rejält och jag försökte andas igenom det obehagliga. När jag kom hem upptäckte jag att jag redan hade börjat blöda (visste att man kunde göra det) men blodet var brunt så det var inte färskt. Nu är det bara att vänta och se om det ger någon effekt. Det känns i alla fall fortfarande som om hon är där och sliter och drar :(

Barnmorskan tyckte att jag var så pass frisk och pigg så hon trodde inte att lilla C skulle komma än på ett tag, buhu..! Men hon hoppades så klart också på att hinnsvepningen skulle ge resultat.

Det bästa av allt, vi fick göra ett ultraljud idag!! Vi har ju inte gjort något sedan RUL (februari) så det var roligt, såg inte så superbra eftersom apparaten var gammal men ändå <3. Lilla C:s huvud var fortfarande "bara" ruckbart så därför erbjöd hon sig att snabbkolla med ultraljud eftersom dom ändå hade apparaten hemma.

En sak som jag funderar på nu i efterhand, när hon gjorde hinnsvepningen sade hon flera gånger att hon kände bebisens huvud med fingrarna.. Hur kunde hon göra det, måste man inte ha öppnat sig då?

Blodtryck: 130/80
SF-mått 37-38 cm (37 förra gången). Inte hänt så mycket, antar att det beror på att magen sjunkit).

Nästa tid fick vi på tisdag nästa vecka, på vårt bf-datum!

1 kommentar:

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)