21 november 2018

"Sovmorgon" och tappning av urinblåsa

Idag hade vi en patient med över en liter urin i blåsan, patienten kunde inte kissa så då fick vi tappa. Det var kul för mig för det var första gången jag fick göra det.

Dagarna går faktiskt väldigt fort för det är nästan alltid fullt upp, det skall delas frukost, fika, lunch, middag och kvällsfika. När det är lugnt passar man på att tömma sopkorgarna i rummen och pyssla med lite runt omkring.

Idag fick jag vara med på en utbildning i dokumentation, det var intressant och förhoppningsvis har jag nytta av det i framtiden :)
I morse försov vi oss en halvtimme, jag sov med öronproppar så jag hörde inte larmet på mobilen (jag brukar höra). Vaknade kl. 6.15 och Cate skulle lämnas en kvart senare, hehe..
Det märks tydligt att det är sista praktikveckan för jag är såå trött.. När vi hämtade Cate på förskolan fick vi av en slump veta att det är kompetensutvecklingsdag på måndag, det hade jag noll koll på. Men skönt att få vara hemma och mysa med pinglan så klart :)

4 kommentarer:

  1. Går Cate kommunalt? Isåfall kom ihåg 15 februari och 20 maj 2019. Stängningsdagar :)

    SvaraRadera
  2. @Lina: Ja, hon går kommunalt.
    Tusen tack för påminnelsen :)

    SvaraRadera
  3. Full fart. Du är grymt duktig <3

    SvaraRadera
  4. Varsågod, jag tror det alltid är 2 på vårterminen och 2 på höstterminen :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)