22 september 2012

Vinmässan

I vår bokning ingick varsitt häfte med tio dryckeskuponger, vi hade räknat med att det inte skulle räcka och det fanns olika ställen att köpa fler kuponger på. Problemet var bara att vi hade glömt att ta ut pengar. Jag tänkte på det under hela dagen att vi måste komma i håg att ta ut pengar men sedan föll det i alla fall bort. Det löste sig genom att vi fick varsin stämpel så vi kunde lämna mässan för att komma tillbaka igen.
Vi hittade lite olika delikatesser att inhandla och där ville dom ju så klart ha pengar och inte kuponger. Mässan stängde klockan åtta och vi hade några kuponger kvar som vi ville bli av med, "problemet" var bara att det var många stånd som inte ville ha kuponger, de fyllde på våra glas ändå. Vi provade en hel del dryck, mest champagne och vitt vin men även lite olika roséer och Mr. Engström testade några sorter av den lite starkare drycken, sprit. Han hittade en rom som han blev väldigt förtjust i, en 7-årig mörk rom från Panama med namn Ron de Jeremy rum. Den skall han helt klart beställa till sin romsamling. Dom sålde också t-shirts som Mr. Engström prompt ville ha. Det riktigt lyste i hans ögon när han såg den, när han nu skall använda den vet jag inte, inte i mitt sällskap i alla fall. Lite stil och finess tack, jag vill inte gå runt med min man som har på sig en tröja med en äcklig porrgubbe på, så pryd är jag.

Efter mässan ville jag gå till WB (Wine and Beer) för att ta en sängfösare men dom hade stängt, konstigt eftersom det var fredag. så vi gick i stället till World of beer där vi beställde varsin drink. Det var fullproppat med folk och vi stannade inte länge, vi drack inte ens upp våra drinkar, i stället gjorde vi någonting busigt och något som vi aldrig har gjort förut..

5 kommentarer:

  1. Det måste berätta nyfiken som f-n

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag vill inte berätta det på bloggen. Jag berättar det nästa gång vi pratar i telefon i stället.

      Radera
  2. har man sagt A får amn säga B sen C

    SvaraRadera
  3. Haha nu blev jag nyfiken, säkert något sjukt :)

    SvaraRadera
  4. fram med de nu.vad gjorde ni för bus?????

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)