23 januari 2013

Myshelg i Uppsala

På lördag åker vi till Uppsala för lite myspys tillsammans. Det blir romantisk middag på någon fin restaurang och boende på Clarion Hotel Gillet. För många år sedan bodde vi på Hotell Scandic Uplandia i Uppsala och från vårt rum hade vi utsikt mot hotellet som låg mittemot, vi såg rakt in i deras spaavdelning med en stor pool. När vi såg poolen bestämde vi oss att där skall bo någon gång. Har försökt boka in oss där några gånger men det har alltid varit full men nu hade vi tur, härligt.
Jag bokade via booking.com som jag alltid gör och dom har ju sin bästa-pris-garanti. Efter jag hade bokat rummet gick jag in på hotellets hemsida för att läsa lite mer om vad som finns på hotellet, på skoj kollade jag vad det skulle kosta om jag bokat direkt via hotellet, 100 kronor mindre! Visst, 100 kronor är ju ingenting att tjafsa om men ändå, rätt skall vara rätt. Det står på booking.com's hemsida att om man hittar samma boende billigare så reducerar dom priset till det billigare så vi får väl se vad som händer.

2 kommentarer:

  1. Ska ni inte köpa ett hotell isället

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är ju inge kul att bo på samma hotell hela tiden..

      Radera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)