1 februari 2013

Snart börjar jag på Elite

Det blev inte bara teater för mig i går, jag hade ju faktiskt ett möte på Elite också. Vi skulle gå igenom mitt kommande schema men det var faktiskt inte ens påbörjat så jag fick välja själv vilka veckor jag vill göra vad. Min första vecka valde jag att vara på städ, städa rummen (och lära mig rummen, vilka som är vilka och var dom ligger). Hotellet har ett eget tvätteri och där skall jag självklart också vara med, det är det jag ser mest fram emot på städ. Veckan efter valde jag att vara i receptionen, det har jag väldigt blandade känslor för trots att det bara var det jag ville från början.. Jag börjar på måndag och om jag är nervös? Ja! Men det skall ändå bli så jävla roligt.

4 kommentarer:

  1. Åh, vad spännande.
    Jag jobbade ett tag som hotellstäderska och jag stortrivdes faktiskt.
    Helst skulle jag nog vilja jobba i nån repa på nåt hotell eller liknande, det vore kanonkul.
    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Det jag känner angående att jobba i receptionen är att jag är så osäker på min engelska. Jag kan självklart prata engelska men när jag väl behöver göra det så blir jag så osäker. Sjukt jobbigt!

      Radera
    2. Man kan vara lite ringrostig i början, men det ger nog med sig bara du pratar, fast visst är det nervöst.
      Men du fixar nog det :)

      Radera
  2. Lycka till med det nya jobbet. Ja förstår ( efter att ha läst ditt svar till Catta ) att du är lite nervös inför det nya jobbet och att ev. få prata engelska. Jag kan precis som du prata engelska och göra mig förstådd och förstår "precis " allt!. Men att sedan stå där med en engelsk talande person framför sig skulle också göra mig väldigt nervös.
    Men som dem säger: Träning ger färdighet! Ju mer du pratar engelska desto bättre blir du!
    Lycka till med allt och tusen tack för att du följer min blogg!
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram Amie

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)