27 oktober 2014

Nytt lås | Yale Doorman

Vårt handtag och tillhörande lås till ytterdörren har gått sönder för andra gången så nu gick det inte att laga fler gånger. Istället för att köpa ett vanligt så lyxade vi till det med ett digitalt lås från Yale Doorman som man kan låsa upp på flera olika sätt.

* Öppna enkelt med elektroniska nycklar: Nyckeltag, kod eller fjärkontroll.
* Lås enkelt med en knapptryckning eller välj att låset låser automatiskt.
* Alltid öppningsbart.
* Talande instruktioner på svenska.
* Inbyggt inbrottslarm på 80db.
* Lämna en tillfällig kod istället för att gömma nyckeln under mattan eller träffa den som skall släppas in.
* Tappar man nyckeltagen kommer man ändå in med koden och tagen kan lätt spärras direkt.

Än så länge är vi riktigt nöjda med låset. Jag har inte riktigt vant mig vid ljudet än, den låter när man låser och låser upp (två olika ljud så man lär sig lätt vilket som är vilket). När Mr. Engström åker till jobbet på morgnarna så lyssnar jag alltid när han vrider om nyckeln i låset, nu behöver jag inte anstränga mig för att höra det, ljudet på detta lås är ganska högt.

1 kommentar:

  1. Can I simply just say what a relief to discover somebody that truly knows what they're talking about
    over the internet. You actually understand how to bring an issue to light and make it important.
    More and more people must check this out and understand this
    side of the story. I can't believe you are not more popular given that you certainly have the
    gift.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)